κέπλερ

130108-700_8970sw

κάθε νέα στιγμή είναι μια πληροφορία. αυτή η πληροφορία μπορεί να με διαπεράσει σαν νετρίνο και άλλη να κάτσει ετσιθελικά μες το μυαλό ρουφώντας όσο πιο πολύ μπορεί την προσοχή μου, ζητώντας μια αποκλειστικότητα που δεν μπορεί να έχει, αλλά που μοιάζει να τη θέλει, διώχνοντας κάθε άλλη πιθανή πληροφορία στην οποία θα μπορούσε να είναι δεκτικό το μυαλό αν δεν υπήρχε εκείνη. η πληροφορία καταστρέφει την πληροφορία και γεννάει πληροφορία. ιδέα. προσπαθώντας να κατανοήσω το πως λειτουργεί το μυαλό μου μοιάζει σαν μια προσπάθεια να κατανοήσω πως λειτουργεί το μυαλό μου και αυτή η μάταια ημιζωή με κάνει να ψάξω επιτεύξεις σε πιο ορατούς στόχους, όπως το να ολοκληρώσω μια πρόταση και να μου δώσω ένα συγκαταβατικό χτύπημα στην πλάτη. θα κάνω το πρώτο και θα φανταστώ το δεύτερο.

τη στιγμή που εγώ θα έκανα το ποταπό μου τίποτα, χιλιάδες νετρίνο θα διαπέρναγαν το κορμί μου, επιτελώντας το κοσμικό τους ταξίδι που ξεκίνησε από τον Ήλιο, διέσχισε το γαλαξία, τρύπησε την ατμόσφαιρα, τον αέρα, τα σύννεφα, την ταράτσα μου, εμένα δίχως εγώ να καταλαβαίνω το παραμικρό και αν ήταν εδώ εκείνη να με ακούει θα έλεγε φυσικά αφού είσαι αναίσθητος. τα υποατομικά σωματίδια δεν έχουν ούτε γκρίνιες ούτε κρεβατομουρμούρα. διάβασα κάπου να λένε ότι δεν έχουν συναισθήματα. αλλά ενδεχόμενα τα συναισθήματα, αυτή η χημική διεργασία που μας μετατρέπει από ένα σύνολο άψυχων μορίων σε μια ολότητα που αναπνέει συναισθήματα και σκέψεις, είναι μια ψευδαίσθηση με την οποία δικαιολογούμε την εξελιγμένη μας ύπαρξη κοιτώντας αφ’υψηλού τα εκ φύσεως δομικά μας στοιχεία τα οποία είναι ζωντανά όσο εμείς και επιτελούν ακατάπαυστα το έργο τους το οποίο είναι εξίσου σημαντικό και μέρος της κοσμικής αποστολής στην οποία μας συναντούν. ενδεχόμενα, οι σκέψεις και τα συναισθήματά μας είναι αποτελέσματα αυτών των χημικών διεργασιών σαν όνειρα που βλέπουμε στον ξύπνιο μας και τα οποία μας δίνουν το δικό μας λόγο ύπαρξης. και μπορεί όπως το κάθε ξεχωριστό μόριο να μην επιτελεί μόνο του τη διαφορά, αν δεν είναι μέρος του συνόλου των σωματιδίων έτσι και εμείς σαν μεμονωμένες υπάρξεις να αναλωνόμαστε στο δικό μας ρόλο και έργο που είναι όμως απειροελάχιστος και μηδαμινός, αν δεν είχαμε δίπλα μας και παραδίπλα μας όλους εκείνους τους δίποδους ομοίους μας να χτίζουν μαζί όπως εμείς οι υπόλοιποι εργάτες-τερμίτες το μεγάλο συνολικό οικοδόμημα που χτίζουμε όλοι μαζί χωρίς ίσως να έχουμε την επίγνωση της συνολικής εικόνας, την αποστολής, της ύπαρξης μας όπως οι στερούμενοι ματιών τερμίτες χτίζουν τα δικά τους οικοδομήματα με μεγάλη ακρίβεια, δίχως να έχουν επίγνωση της αποστολής ή της μεγαλύτερης εικόνας.

μου είπε να πέσω να κοιμηθώ. το έκανα. στον ύπνο μου είδα ότι ήμουν ένα νετρίνο που διένυε γαλαξίες και πλανήτες και σε αυτό το αέναο πρωτοφανές κοσμικό μου ταξίδι έφτασα πέρα από τα όρια του γαλαξία, είδα μέρη που οι υπόλοιποι είχαν δει μόνο μέσα από τις τηλεσκοπικές εικόνες και προσπαθούσα να θυμηθώ τις ονομασίες τους, τα Νέφη του Μαγγελάνου, ο Γαλαξίας της Ανδρομέδας, o Αστερισμός του Κύκνου. το ταξίδι μου διακόπηκε απότομα όταν τρύπησα την ατμόσφαιρα του πλανήτη Kepler-186f, ενός πλανήτη που θύμιζε Γη περισσότερο από οποιονδήποτε στο πέρασμά μου, και πλησιάζοντας είδα κτίσματα και πόλεις και ταράτσες να έρχονται όλο και πιο κοντά. ενάντια στη φύση μου, φώλιασα στο σώμα και τον νου κάποιου ο οποίος κοιμόταν. ονειρευόταν ότι ήταν 490 έτη φωτός μακριά σε ένα πλανήτη με το όνομα Γη ο οποίος του θύμιζε τον δικό του και έβλεπε κάποιον να μολύνει τον αέρα που ανέπνεε με τις αναθυμιάσεις ενός τσιγάρου, την ώρα που πληκτρολογούσε σε μαύρα πλήκτρα με λευκά γράμματα λέξεις που εμφανίζονταν στην λευκή απεικόνιση μιας οθόνης. ξύπνησε αναστατωμένος από το παράξενο αυτό όνειρο και πήγε να πλυθεί. στον καθρέφτη είδε το πρόσωπό του το οποίο αναγνώρισα καθώς κοίταγα την αντανάκλασή μου στην οθόνη που μόλις είχε κλείσει.

Leave a Reply

